A Monster Calls (Movie review)

Rozhodla som sa, že treba, aby na blog pribúdalo viacej recenzií aj na filmy - to mi príde ako celkom slabo pokrytá rubrika. Takže, vrámci toho, nová recenzia - a tentokrát shodou okolností aj na film natočený podľa knižnej predlohy. 
Na blogu už boli recenzie aj na My ostatní tu len tak žijeme, aj na Niečo viac ale zrovna na Sedem minút po polnoci som nenapísala. Nevadí, spojím to trochu s filmom a porovnám to vrámci tohto článku. 


Rok vydania: 2016
Žáner: Dráma, Fantasy
Dĺžka: 1h 48min 
Réžisér: J.A. Bayona
Scenárista:  Patrick Ness
Autor knižnej predlohy: Patrick Ness
Herecké obsadenie: 
Connor - Lewis MacDougall 
Mum - Felicity Jones
Grandma - Sigourney Weaver 
Monster - nahovoril ho - Liam Neeson 
Stručný dej: Netvor nechodí často. Tentokrát príde za Connorom, a žiada od neho jednu vec, ku ktorej sa Connor nevie donútiť. Povedať pravdu. Toto je veľmi silný príbeh o chlapcovi, ktorý sa cíti zničene, vinne a hlavne nahnevane. Trápi sa v škole so spolužiakmi, ktorí ho šikanujú a ľútosťou od všetkých, a doma s chorobou jeho matky. Prekoná Connor svoje problémy? Bude všetko v poriadku? Bude Connor schopný povedať pravdu? 
Trailer:  Youtube #1, Youtube #2


Na Monster Calls (Volaní netvora, Sedem minút po pol noci) som sa tešila už strašne dlho a nemohla som sa dočkaž, kým sa dostane u nás do kín. A potom prišla tá správa - na Slovensku tento film nebudú dávať. Takže, oficiálne závidím Čechom, že si môžu zájsť na tento film aj do kina. Lebo vidieť ho na veľkom plátne musí byť úžasné. 

Musím uznať, do knihy som išla s maličkými obavami. Nevedela som, či sa mi kniha bude páčiť, predsa len, hlavná postava je malý chlapec a mne sa ťažko zosobnuje s mladšími postavami. Ale obávala som sa zbytočne, kniha ma do seba vtiahla a ja som ju nepustila z ruky. A poplakala som si. A potom som sa dozvedela že bude film. Takže samozrejme, nemohla som si ho nechať ujsť. 
Máte chuť na nejaký smutný film, ale žiadna presladená somarina typu Na vine sú hviezdi a pod? Toto je film pre Vás. Nie je to žiadne, že nasilu má u svojich divákoch vyvolať slzy. A práve vďaka tomu sa to filmu (a knihe) podarilo vynikajúco. 
Film nie je určený iba pre mladých divákov. Nie, v hlavnej postave sa dokáže nájsť ktokoľvek. A keď už sa nenájdete v Connorovi, nájdete sa v jeho matke. 
Connor je malý chlapec, ktorého mama umiera. A chlapec sa s tým snaží vyrovnať sa čo najlepšie ako vie. S tou hroziacou stratou. S tým, čo vie, že asi neoddiali, ale nevie sa s tým vyrovnať. Dokážete sa vžiť do jeho bolesti, do jeho straty... A aj vďaka tomu nakoniec vyťahujete vreckovku za vreckovkou a ani neviete ako a drvivú väčšinu filmu plačete. 
Ale viete čo sa mi na filme najviac páčilo? Áno, príbeh bol smutný. Ale to si ma najviac nezískalo. Najviac si ma získali príbehy, ktoré rozprávajú pravdu. Nič neprikrášľujú. A poukazujú na to, že svet nie je iba čierno-biely. A nikto nie je iba dobrý alebo iba zlý. To bolo na tom najlepšie. Lebo to bolo reálne. To bola realita. 
Scenár k filmu napísal sam autor knižnej predlohy - Patrick Ness. A bolo vidno, akým šťastným rozhodnutím to bolo. Autor už svoje postavy a svoj príbeh poznal a bolo vidno, že vie čo film potrebuje a naopak, čo môže vyhodiť - nie že by to nebolo dôležité, ale nemôže sa všetko sfilmovať. 


Ak stále rozmýšľate nad tým, či si pozrieť tento film - hovorím vám áno. A nachystajte si tie vreckovky. Zídu sa Vám. 

Chystáte sa pozerať Monster Calls? Videli ste to už? Ako sa Vám páčil? 

0 Komentáre