Príbehy na dobrú noc pre rebelky


 

Názov: Príbehy na dobrú noc pre rebelky 
Autorky: Elena Favilli, Francesca Cavallo
Séria: Príbehy na dobrú noc pre rebelky #2
Žáner: Rozprávky
Počet strán: 224
Hodnotenie na GR: 4,38*/ 11 718 strán


Anotácia: 
Príbehy na dobrú noc pre rebelky sú novodobé rozprávky, ktoré nehovoria o princeznách, ale o ženách, ktoré zmenili svet. Inšpirujú dievčatá stovkou hrdinských príbehov žien od kráľovnej Alžbety až po Serenu Williamsovú. Ilustrácie zhotovilo 60 umelkýň z každého kúta našej planéty, je to jedna z najoriginálnejších kníh v histórii kolektívneho financovania.




"Na čo sú mi nohy, keď mám krídla, aby som mohla lietať?" 
Frida Kahlo 

Príbehy na dobrú noc pre rebelky je neobyčajná kniha, ktorá si rozhodne zaslúži našu pozornosť. Ako dve autorky sa uvádzajú Elena Favilli a Francesca Cavallo aj keď treba podotknúť, že oni iba ako keby prerozprávali príbehy zo života 100vky úžasných žien. Celkovo, na knihe sa podieľalo množstvo úžasných žien a talentovaných umelkáň, medzi ktorými sa nachádza aj jedna Slovenka, ktorá namaľovala dve ilustrácie. 

"Ponechajte si právo rozmýšľať, dokonca rozmýšľať zle je lepšie ako nemyslieť vôbec." 
Hypatia.

Tu je zbytočné rozprávať o deji - prakticky sa jedná o kratučké rozprávočky nielen pre malé dievčatká, alebo chlapcov ale aj my starší čitatelia si dokážeme v knihe nájsť niečo, čo nás zaujme a čo sme nevedeli. Autorky sa nesústreďujú iba na jednu oblasť zo života, ale nájdete tam príbehy žien, ktoré boli politicky zaangažované, postavali sa systému, ale aj významné umelkyne či vzdelané ženy alebo kuchárky - takže by som sa nebála, že si v knihe nenájdete ani jednu ženu, ktorá by vás inšpirovala alebo zaujala. Popri čítaní som našla pár takých žien, o ktorých som už počula (Rosa Parks, Alžbeta II atď..) ale prevažne väčšina žien boli také, ktoré som nepočula a bola som rada, že som sa aj o nich dozvedela niečo nové. A tie ktoré som už poznala? No aj pri tých sa našli informácie, ktoré som netušila a prečo ma zaujali. Takisto, vybrané ženy sú usporiadané krásne podľa abecedy, čiže je veľmi jednoduchá orientácia, ak sa aj k nejakému príbehu chcete vrátiť. 
Ako som už na začiatku spomenula, na tvorbe knihy sa podieľali aj neskutočne talentované grafičky a maliarky, ktoré ku každému jednému príbehu nakreslili nádhernú maľbu tej ženy. A čo Vám ešte kniha môže ponúknuť okrem príbehu a nádhernej kresby? Pri každej jednej maľbe sa nachádza akási quote, hláška, ktorá vás môže inšpirovať alebo vám prezradiť niečo iné o už spomínaj hlavnej hrdinke. Čo mi ešte ostáva dodať? 
Autorky píšu úžasne. Keď mi kniha prišla, iba som ju otvorila, že si ju iba trochu prelistujem a potom to odložím a pôjdem niečo písať na blogu alebo čítať alebo sa učiť...A nakoniec som celú knihu zhltla na jedno posedenie. Autorkám to spolu celkom ide, keďže štýl je prirodzený a vyznieva trochu rozprávkovo - a také príbehy sa vždy dobre čítajú. 

"Hviezdy sa od nás príliš nelíšia. Narodia sa, zostarnú a vyhasnú" 
Margherita Hacková

Ak ste už knihu prečítali, možno sa Vám zdalo, že tam niektoré ženy chýbajú. A ak nie, tak sa možno iba čudujete, že iba 100 žien v histórii stojí za zmienku... V skutočnosti je ich oveľa viac. A aj preto sa autorky rozhodli pre napísanie akéhosi "pokračovania" kde nám v ďalšej knihe priblížia ďalších 100 príbehov žien. A uvidíme, či to skončí iba pri tom :). 
Rozhodne sa táto kniha radí k jedným z najlepších ktoré som tento rok čítala a rozhodne sa k nej ešte viackrát za svoj život vrátim. 


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Albatros. 
Knihu vám veľmi odporúčam a môžete si ju kúpiť TU,   
alebo môžete skúsiť šťastie u nás na Facebooku, kde do konca apríla môžete súťažiť aj o túto knihu 

0 Komentáre